Cara Nak Tanam Pokok Pudina

Kemudian cucuk masuk pada lubang penutup tadi. Saya guna tanah hitam je.


Care Of Mint Leaf Tree Planted In Pot Youtube

Saya beli di nurseri.

. Bagi saya agak mahal tapi disebabkan isteri saya suka dengan bau pudina saya nekad untuk beli dan biakkan pokok pudina ni. Setakat ni Fadzi tak letak apa-apa baja lagi. Ada satu petua yang dikongsi oleh Rina.

Cara semai pokok pudina mint guna keratan atau pucuk Start tanam guna pucuk dan keratan pada pertengahan Februari 2019. Macam2 cara dah teknik tanam pudina saya cuba ini teknik yg paling menjadi. Buang daun dan simpulkan secara melingkar seperti ini.

Masa mula-mula nak tanam pudina saya beli 2 pasu kecil dari nusery. Atau guna tanah sedia ada. Bila Pokok Dalam Rumah Berubah Warna Kuning Jangan Risau Tapi Segera Buat Ni Keluarga.

Dapatkan anak pokoknya yang mempunyai akar. Ok kalau mahu cuba tanam daun pudina boleh ikut langkah-langkah berikut ini. Tanam pokok buah bidara.

Teknik ni saya ambil dari group kbjts. Dengan kata lain sampai tanah betul-betul basah. Tapi kalau kawan2 buat jadi layu jangan la salahkan saya pulak ye Saya sekadar berkongsi pengalaman.

Petua tanam pokok kesum paling mudah elok segar. Saya petik dari pokok pudina dan ambil yang hujung-hujung dah berjurai. Ambil batang pokok kesum petik semua daun tinggalkan batang saja.

Masa mula-mula nak tanam pudina. Saya petik dari pokok ambil yang hujung2 dah berjurai. Sediakan satu bekas untuk diisi air dan penapis di atasnya atau lubangkan bekas makanan.

Cara Menanam Pudina Menggunakan Pucuk. Cara Tanam Pudina Paling Menjadi Cepat Hidup. Jika kecil sangat potong sedikit untuk besarkan.

Buang daun-daun yang bawah tu sikit dan simpulkan macam dalam gambar ni. Macam-macam teknik dan cara tanam pudina saya cuba dan bagi saya inilah teknik yang paling menjadi. Bagi saya agak mahal tapi disebabkan isteri saya suka dengan bau.

Daun pudina selain guna dalam masakan letak dalam teh pun sedap. Cara tanam pokok pudina menggunakan kaedah ini dikongsi oleh Agro Tani. Ruang untuk bercucuk-tanam semakin terhad.

Teknik ni saya ambil dari group kbjts. Memang menarik sebab menurut beliau dengan teknik cara tanam pudina ini pokok pudina lebih kukuh dan cepat hidup. Kerat batang pokok pudina ambil yang hujung-hujung yang sudah berjurai.

Satu pasu berharga RM 10 kiranya saya habiskan rm20 untuk dapatkan 2 pasu. Masih hidup subur sampai sekarang. Keluarkan pokok pudina tadi dari tanah dan bersihkan akarnya.

Ambil Pucuk Batang Pudina. Masa mula-mula nak tanam pudina saya beli dua pasu kecil dari nurseri. Ia merupakan sejenis herba yang berasal dari keluarga Labiatae dan ia tergolong dalam spesies mentha.

Bagi yang suka menanam je akan faham kepuasannya bila ada pelbagai tanaman sendiri di rumah. Sediakan pasu yang diisi tanah. Sebelum ni dia guna cara ni tanam pokok sireh.

Tq Harap dpt pm ke wasap sy 0199711182 no. Tanam pokok pudina guna pucuk lebih mudah membiak. Tanah boleh beli tanah nursery yang siap guna.

Cuma keratan dan pucuk kemudian cucuk pada tanah. Bila kita dah berjaya tanam pudina kita kenalah kerap mencubit-cubit. Tanam Daun Pudina Teknik 3T Tanaman Tinggal Tuai Guna from ibsfocusmy.

Tinja ayam tu celah mana entah nak jumpa D 5. Siram tanah sampai air menitis dari bawah pasu. Jika nak mudah boleh tanam menggunakan kaedah pucuk.

Cucukkan batang kari tadi. Boleh dapat berpuluh-puluh pokok pudina dalam tempoh tak sampai sebulan. Saya kongsikan CARA TANAM POKOK PUDINA GUNA KERATAN BATANG BUAT PENGAKARAN TERLEBIH DAHULUKeratan batang diambil dari pokok induk dan dibuat pengakaran me.

Cara Tanam Pokok Pudina Jom Kita Tengok Cara-Cara Tanam Pudina. Letak pudina pada bekas tapis dan masukkan akar-akar pudina tadi melalui lubang-lubang pada tapis tersebut. Satu pasu berharga RM10 kiranya saya habiskan RM20 untuk dapatkan dua pasu.

Kalau nak start tanam sendiri boleh beli keratan pudina segar atau beli anak pokok di nursery. Bagaimanakah cara tanam pokok bunga orkid yang betul. Sekarang sudah makin lebat dan besar-besar daunnnya.

Cara tanam pokok pudina menggunakan kaedah ini dikongsi oleh Agro Tani. Masukkan bahagian yang telah dilingkar ke dalam tanah dan timbuskan ia. Cara mudah menanam pudiana taman atau garden mint melalui keratanPudina taman juga dikenali sebagai spearmint pudina biasa pudina kambing dan pudina teng.

Sebulan sekali terpaksa pangkas sebab terlalu rimbun Senang ja nak tanam dan jaga pokok pudina niletak kat tempat yang kena panas pagi saja dan siram 1-2 hari sekali. Buang daun-daun yang bawah tu sikit dan. Cara nak tanam pudina ini juga mudah.

Jadinya memang berbaloi tanam sepasu dua di rumah. Cucuk ke media yang telah dilembapkan. TANAM POKOK PUDINA GUNA PUCUK LEBIH MUDAH MEMBIAK.

Perspektif Hortikultur Masa Lalu Kebanyakan tanaman edibel. Pokok puding juga biasanya ditanam sebagai tanaman pagaran di tepi pagar tepi jalan atau di taman. Bukan saja sejuk mata memandang tapi kalau dapat tanam herba atau sayur-sayuran memang sangat menyenangkan bila nak memasak di dapur.

Apa yang kita boleh buat adalah beli sahaja beberapa keratan pudina di pasaraya. Cara Tanam Dan Jaga Pokok Pudina. Kemudian sediakan bekas dan tanah.

Macam2 cara dah teknik tanam pudina saya cuba ini teknik yg paling menjadi. Bila nak guna petik saja. Beli segenggam seikat pudina dari market.

Dalam bekas plastik masukkan air dan campurkan dengan baja AB. Pada bekas air di bawahnya pula letakkan air sehingga paras bawah penapis. Sediakan bekas dan tanah hitam.

Ini juga kaedah cepat untuk membiakkan pokok. Tebuk penutup bekas saiz sebesar batang kesum boleh guna hujung pisau yang dipanaskan dulu dengan api dapur. Langkahnya dikongsi oleh Pyan Sempoi.

Cara Tanam Pokok Pudina Jom Kita Tengok Cara-Cara Tanam Pudina. Apatah lagi dikatakan dengan cara ini penjagaan tanaman lebih. Buat dalam beberapa batang.

Tanam Daun Pudina Teknik 3T Tanaman Tinggal Tuai Guna from ibsfocusmy. Jangan letak dekat batang pudina nanti batang pokok pudina tu melecur.


Simpulkan Batang Bagi Kukuh Ini Cara Tanam Pudina Paling Menjadi Cepat Hidup


Simpulkan Batang Bagi Kukuh Ini Cara Tanam Pudina Paling Menjadi Cepat Hidup


Cara Mudah Tanam Pokok Pudina Tinggal Seminggu Tak Bersiram Pun Masih Subur Segar Bugar Mingguan Wanita


Cara Tanam Pokok Pudina Guna Keratan Batang Buat Pengakaran Terlebih Dahulu Youtube

No comments for "Cara Nak Tanam Pokok Pudina"